Mgr. Hana Pšenská
zajišťuje organizaci a chod školy, jednání s rodiči, řízení pedagogického týmu na pobočce v Lounech.
„Myslela jsem, že školství je pro mě navždy uzavřená kapitola... než mě vyhledala Jana Udatná a nabídla mi skvělou příležitost, jak uplatnit vše, co jsem se v životě naučila - organizovat, zajišťovat, řešit problémy. Montessori pedagogiku objevuji "v běhu". A znovu a znovu jsem okouzlená. Vidím dennodenně skvělou práci mých kolegů, vidím, jak děti prospívají a jak jim to svědčí. To mě naplňuje radostí a jistotou, že jsem se rozhodla správně. Mám hezký život plný muziky, přátel a cestování, tři krásné dcery, pejska Kaštánka a dvě kočky."
Hana vystudovala Pedagogickou fakultu v Ústí nad Labem, obor český a německý jazyk pro 2. a 3. stupeň. Učila několik let na gymnáziu v Žatci. Pracovala jako překladatelka a tlumočnice a v posledních deseti letech jako asistentka ředitele. Absolvovala základní informační Montessori kurz.
Ing. Šárka Líšťanská
je administrativní podporou v lounské pobočce.
„Snažím se vytvářet fungující zázemí nejen pro své kolegy, ale i pro děti. Baví mě každodenní kontakt s nimi a s tím spojená rozmanitost mé práce. Montessori problematiku jsem začala objevovat současně s mými syny, kteří začali naši školu a školku navštěvovat. Jsem vděčná, že mají možnost vzdělávat se právě v systému MONTESSORI a tím rozvíjet svou samostatnost a zodpovědnost v klidném a respektujícím prostředí."
Vystudovala ekonomickou fakultu. V profesním životě prošla několika pozicemi ekonomického zaměření, avšak až ve škole, kdy se ekonomická agenda propojila s živým prostředím školy a tvůrčí prací nadšených kolegů, našla uspokojení ze své práce.
Adéla Růžičková
pracuje jako vedoucí učitelka v MŠ a také volnočasová pedagožka.
Bohunka Papežová
pracuje jako pedagog v MŠ.
"Jsem nadšená průvodkyně svých tří dětí, vnučky, synovců a neteří. Hledala jsem životní filosofii, která by mi pomohla pracovat s dětmi, kterými jsem obklopená. Našla jsem ji v nauce Marie Montessori. Věřím, že laskavý a přirozený přístup Montessori pedagogiky pomáhá dávat dětem pevné základy do jejich života."
Alternativní způsob výuky Bohunka poprvé objevila na Svobodné chebské škole, kde působila 13 let jako vychovatelka ve školní družině a zároveň jako asistentka pedagoga. Současně spolupracovala se sdružením KIWANIS, kde pracovala s dětmi se specifickými potřebami. V roce 2023 úspěšně absolvovala diplomový kurz Montessori pedagogiky pro děti ve věku 3 - 6 let. V roce 2025 dokončí studium oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika na VOŠ Evropská.
Bc. Adéla Nováková
pracuje jako pedagog v MŠ.
"S radostí podporuji děti v jejich nadání, ale i v budování zdravého základu osobnosti. Ve vytrvalosti, chuti zkoušet nové výzvy, schopnosti dotáhnout věci do konce, někdy přidat - zdravě "zamakat" a jindy si zase naopak jen vychutnat to, co se právě děje. Ráda s dětmi objevuji svět emocí a to, jak je v našich tělech prožíváme.
Ve volném čase chodím na procházky s našim úžasným labradorem. Dělá mi dobře být v tichu a samotě. Miluji bzučení včel, které zní naší zahradou a med který jím přímo z pláství. Ráda čtu, pletu ponožky a vyrábím svíčky."
Bc. Adéla Nováková je kvalifikovanou učitelkou mateřské školy. Vystudovala předškolní a mimoškolní pedagogiku na SOŠ BEAN Praha. Má bakalářský titul z Univerzity J.E.Purkyně v oboru Sociálně pedagogická asistence. Montessori vzdělání si průběžně doplňuje na Montessori seminářích lektorky Mgr.Dity Dlouhé. V lounské školce pracuje s přestávkami od jejího založení.
Bc. Magdaléna Horníková
pracuje jako pedagog v MŠ.
"Už od svých 15 let se věnuji práci s dětmi ze znevýhodněného prostředí v rámci Liběšické farnosti. Pod záštitou této farnosti pořádám také dětské tábory, kde jsem hlavní vedoucí.
Ráda zpívám, hraji na flétnu a klavír."
Magda vystudoval bakalářský obor Učitelství pro mateřské školy na Karlově Univerzitě. Již během studia na VŠ si prošla praxí v řadě pražských mateřských škol. Během studia ji zaujala praxe v Montessori zařízeních a tak v lednu 2024 přijala nabídku pozice zastupujícího pedagoga v naší lounské školce. Od září Magda nastoupila na plný úvazek. Montessori vzdělání si průběžně doplňuje na Montessori seminářích lektorky Mgr. Dity Dlouhé.
Marie Aidlpesová
pracuje jako pedagog v MŠ.
“Děti předškolního věku jsem si oblíbila už na základní škole. Proto jsem se rozhodla zaměřit své středoškolské vzdělání právě tímto směrem. Od roku 2023 jsem oddílovou vedoucí na dětském táboře “Nežádka” a od roku 2024 jsem se stala lektorkou příměstských táborů “V pohybu.” Naše rodina je velice muzikální a tak i já velice ráda zpívám a hraji na klavír. Také ráda sportuji, především lyžuji."
Maruška vystudovala obor Předškolní a mimoškolní pedagogika na Střední pedagogické škole v Mostě. V rámci své středoškolské praxe pracovala např. v lounské MŠ speciální. Ve studiu Maruška pokračuje oborem Speciální pedagogika - intervence na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. Účastní se také Montessori kurzů pod vedením Mgr. Dity Dlouhé.
Bc. Alena Rejhová
nyní na mateřské dovolené - pracovala jako vedoucí učitelka v MŠ.
„Jsem maminkou dvou úžasných dětí Elišky a Vítka. Společně se staráme o naši fenku Belinku a žijeme v rodinném domě se zahrádkou v Lounech. Od malička jsem byla vedena k přírodě a právě v ní nacházím odpočinek a balzám na duši v dnešní uspěchané době. Mám ráda horskou turistiku, sport, knihy, hudbu a tanec."
Alena vystudovala Univerzitu J. E. Purkyně v Ústí nad Labem obor učitelství pro mateřské školy. K Montessori pedagogice se dostala při studiu, zajímala se o alternativní školy a psala bakalářskou práci o lesních školkách, které také čerpají z Montessori pedagogiky. Tři roky pracovala v běžné mateřské škole. Absolvovala Diplomový kurz pro práci s dětmi v předškolním věku v Montessori ČR.
Pavla Makariusová
nyní na mateřské dovolené - pracovala jako asistent pedagoga v mateřské škole.
„Jsem maminkou pětileté Emičky, která mi pomohla k velké změně v mém životě. Po jejím narození mě začala zajímat alternativní výchova, jiná výchova než, ve které jsem byla vychována. Zajímám se o vztahy a pracuji na tom, abych si vybudovala krásný, harmonický vztah plný respektu, lásky a úcty nejen s dětmi, ale především sama se sebou, s partnerem i ostatními. Myslím si, že už je čas změnit zastaralé školství a podpořit děti v tom, aby z nich vyrostly šťastné, zdravé, láskyplné, respektující a sebevědomé děti, které vědí, co chtějí.
Bydlíme v rodinném domečku se zahradou, která je zároveň i mým koníčkem. Další mé koníčky jsou čtení, procházky, zdravé vaření, jóga, jízda na kole, turistika, bruslení, tenis. Ráda se sebevzdělávám a jsem otevřená novým věcem a příležitostem.“
Pavla vystudovala Obchodní akademii v Lounech, absolvovala kurz Chůvy pro děti do zahájení povinné školní docházky a zamilovala se do Montessori vzdělání, kde byla na praxi. Prošla kurzem Respektovat a být respektován a je absolventkou Diplomového Montessori kurzu pro práci s dětmi v předškolním věku v Montessori ČR.
Mgr. Kateřina Kantová
pracuje jako pedagog v prvním trojročí. Zaměřuje se na přírodní vědy.
“Baví mě společně s dětmi objevovat a předávat krásy světa, hlavně ty přírodní. Původně jsem chtěla svá studia směřovat na logopedii a surdopedii, což jsem si splnila nakonec studiem Speciální pedagogiky, kde jsem našla od všeho kousek. Téměr 15 let jsem se věnovala latinskoamerickým a standardním tancům a pohyb je dodnes mou srdcovou záležitostí. Dává mi velký smysl propojit pohyb a učení, aby tělo i hlava fungovaly v harmonii."
Káča vystudovala obor Speciální pedagogika – vychovatelství na Univerzitě J. A. Komenského v Praze. Magisterský obor nyní dokončuje na Dolnoslezské univerzitě ve Wroclawi, kde se zaměřila na studium předškolní pedagogiky a učitelství prvního stupně pro základní školy. Je absloventkou Diplomového kurzu pro práci s dětmi 6-12 let ve společnosti Montessori ČR.
Mgr. Radka Milotová
pracuje jako pedagožka hudby a anglického jazyka v prvním trojročí.
" Po několikaletém působení na klasické základní škole jsem uvítala možnost pracovat v komornějším prostředí Montessori školy v Lounech. Učení tu probíhá skrze osobní zkušenost, práci s názornými pomůckami a s respektem osobního tempa dětí. Témata se vzájemně prolínají a smysluplně na sebe navazují. Toho si cením a jsem ráda, že mohu být součástí.
Volný čas trávím se svou rodinou, rádi jezdíme objevovat zajímavá místa po České republice. Mojí celoživotní vášní je sborové zpívání, jóga a dlouhé procházky přírodou."
Vystudovala jsem obor francouzský jazyk, anglický jazyk a hudební výchova pro 2. st. ZŠ na pedagogické fakultě ZČU v Plzni. V rámci studia jsem měla možnost vycestovat na půl roku do Francie. Absolvovala jsem základní informační kurz Montessori. Baví mě se dále vzdělávat. Touha seznámit se s netradičními hudebními nástroji vyústila v absolvování kurzu celostní muzikoterapie 1, jejíž prvky se snažím čas od času zakomponovat i do výuky.
II. trojročí
Ing. Miroslava Novotná
pedagog a zástupce ředitele pro pedagogickou činnost pro pobočku Louny.
„Jsem maminkou dvou dcer, během rodičovské dovolené jsem došla k závěru, že ideální způsob vzdělání pro mé děti, ale i pro mne jako pedagoga je metoda Marie Montessori. Líbí se mi důraz na samostatnost a osobní zodpovědnost za vzdělání. Je mi velkou ctí mít možnost zavádět tuto metodu ve svém rodném městě. Učitelkou jsem chtěla být od mládí a toto povolání mi činí velkou radost. Mám ráda procházky přírodou a chůzi obecně – s oblibou říkám, že jsem chodec a snažím se přepravovat hlavně chůzí. Snažím se o zdravý životní styl a minimalizaci odpadu z naší domácnosti. Ve volném čase se ráda věnuji všemožným ručním pracím především šití, mám ráda hudbu – od dětství hraji na akordeon, ze sportu mě nejvíc oslovuje jízda na kole a jóga. V poslední době jsme si s manželem oblíbili chalupaření v malé vísce nedaleko Loun, kde s dětmi trošku zahradničíme a trávíme čas hlavně venku.“
Miru vystudovala Elektrotechnickou fakultu na ČVUT a pedagogické minimum na MÚVS. Má učitelské zkušenosti s dětmi na 1., 2. i 3. stupni, vyzkoušela si i vedení dospělých v rámci volnočasových aktivit. Absolvovala řadu výtvarných kurzů a seminářů s Montessori tématikou. Je absolventkou Diplomového kurzu Montessori pro práci s dětmi 6-12 let v Montessori ČR.
Mgr. Markéta Prošková
je párovou učitelkou v druhém trojročí.
„Jako maminka dvou malých dětí jsem zjistila, že práce s dětmi je pro mě naplňující činností. Proto jsem se rozhodla věnovat se vzdělávání. Montessori pedagogika mě na této cestě naprosto nadchla. Mojí celoživotní vášní je sport, a baví mě, když tuto vášeň mohu sdílet dál s vizí, že se děti k pohybu budou s radostí vracet i v dospělosti.“
Markéta vystudovala Management tělesné výchovy a sportu na UK FTVS v Praze. Pedagogické vzdělání si doplnila na UJEP v Ústí nad Labem absolvováním programu Učitelství pro 2. st. ZŠ a všeobecně vzdělávacích předmětů SŠ. S Montessori pedagogikou se seznámila již během studií.
Markéta Slezáková
je pedagožkou anglického jazyka ve druhém trojročí.
III. trojročí
Mgr. Veronika Kučerová
je hlavní pedagožkou pro děti v třetím trojročí. Její parketou je hlavně čeština a tvůrčí psaní.
"Mám dvě děti, obří zahradu, špajz plný marmelád a na nočním stolku věčně rozečtené aspoň dvě knížky. Mou profesí i největším koníčkem je psaní; znát mě můžete jako autorku blogu a knížek "Sláma v botách". Když neťukám do klávesnice, ráda běhám, hrabu se v hlíně a věnuju se aromaterapii. Jsem moc zvědavá, jaké nezapomenutelné příběhy napíšeme s dětmi ve škole."
Veronika vystudovala Filozofickou fakultu Unverzity Karlovy, obory Český jazyk a literatura a Učitelství pro střední školy. Ve letech 2016 - 2017 absolvovala cyklus seminářů o Montessori pedagogice, vedený lektorkou z Montessori ČR, působila v maminkovském Montessori klubíku. Diplomový Montessori kurzu pro práci s dětmi 6-12 let dokončí v roce 2022.
Mgr. Ota Blail
se věnuj s dětmi v třetím trojročí biologii, zeměpis, občanské výchově.
Mgr. Magdaléna Patrovská
se věnuje s dětmi ve třetím trojročí dějepisu, hudební výchovy a pracovních činností.
Vladimíra Špatenková
se věnuje s dětmi ve třetím trojročí matematice.
Joel Cameron Nead
je lektorkou anglického jazyka pro děti v druhém a třetím trojročí.
Ladislav Szilágyi
je lektorem dalších odborných předmětů ve třetím trojročí.
Petra Sedláčková
je lektorkou tělesné výchovy pro všechna trojročí.
Mgr. Martina Drobílková
nyní na mateřské dovolené - pracovala jako pedagog.
"Má cesta k pedagogice nevedla přímo a o to více si své práce vážím. Smysluplné vzdělávání dětí mě naplňuje a ráda ukazuji dětem krásu přírodních věd. Po několika letech mého působení na klasické základní škole jsem se rozhodla využít možnosti pracovat v užším kolektivu pracovníků a žáků Montessori školy v Lounech. Montessori přístup k učení jsem aplikovala přirozeně při své pedagogické praxi, jelikož vychází z mého přesvědčení o tom, jak by učitel měl k žákovi přistupovat.
Svůj volný čas ráda trávím sportem, kdy si ráda zajdu zaběhat, zaplavat nebo vylézt na skálu. Také velice ráda cestuji. Dále jsem velkou milovnicí deskových her, u kterých se velice ráda scházím se svými přáteli."
Studovala jsem analytickou chemii na přírodovědné fakultě. V průběhu magisterského studia jsem získala grant od Grantové agentury UK, během kterého jsem se věnovala studiu diabetu druhého typu a spánkové apnoe. Tento výzkum jsem realizovala pod záštitou 3. lékařské fakulty UK. Po dokončení magisterského studia jsem pracovala v Ústavu organické chemie a biochemie Akademie věd. Z akademie věd už mířili mé kroky do vzdělávání, v kterém od té doby působím.
Asistence ve výuce a odpolední program
Bc. Sandra Šandová
pracuje jako asistent pedagoga v prvním trojročí.
"Pracovat s dětmi mě moc baví. Vím, že jsou to citlivé duše, které potřebují vlídný přístup, aby z nich mohly vyrůst svobodné a sebevědomé bytosti. Jsem šťastná, že ten jejich růst mohu sledovat a každý jejich úspěch a pokrok mě jednoduše dojímá, protože jim ho z celého srdce moc přeji. Ráda se procházím na čerstvém vzduchu, nasávám slunce a přírodu. Zajímá mě kultura všeho druhu, s chutí si zajdu na výstavu do galerie, na divadelní představení, jazzový koncert. Často něco dobrého kuchtím a jezdím po výletech se svými třemi dětmi."
Sandra vystudovala na Západočeské univerzitě v Plzni obor Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání. Absolvovala základní informační Montessori kurz.
Eliška Kluiberová
pracuje jako asistentka pedagoga v druhém trojročí.
"Mám malou dcerku Adélku, labradorku Hailey a bydlíme v domku se zahrádkou, kde rádi trávíme volný čas. Ráda poslouchám muziku a chodím do přírody. Pedagogika Montessori je mi velmi blízká a jsem vděčná, že ji díky své práci mohu více objevovat. Moc mě baví pozorovat, jak se dětí rozvíjí a mají touhu se vzdělávat a učit nové věci. "
Eliška pracovala s dětmi v zahraničí např. Anglii, USA a Švýcarsku. Po návratu do ČR si doplnila vzdělání o kurz asistenta pedagoga.
Eva Zemanová
je asistentkou pedagoga ve druhém trojročí a také volnočasovou pedagožkouve ŠD.
Veronika Jeřábková
je asistentkou pedagoga ve třetím trojročí.
Martina Pšenská
je asistentkou pedagoga ve třetím trojročí a také volnočasovou pedagožkouve ŠD.
Provozní zaměstnanci
Marcela Hamplová
je provozní pracovnice, v případě potřeby asistenkou pedagoga.
"Jsem zasloužilá matka dvou dospělých dcer. S přítelem, který bude zanedlouho mým manželem, jsme si pořídili na venkově domeček se stodolou a velkou zahradou, na které ráda úřaduji. Miluji bylinky a vše kolem nich…západ slunce a jarní deštík. Do lounské Montessori školy jsem se dostala díky Haničce a jsem jí za to moc vděčná, protože tady je radost pracovat. Poznávám to, co jsem dříve neznala."
Na podzim 2023 si doplnila kurz asistenta pedagoga.
Hana Janečková
je provozní pracovnice
David Hampl
školník